پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118916
کارشکني جديد شرمن عليه ايران
تاریخ انتشار : 1393/06/26 11:44:23
نمایش : 1495
مذاکره کننده ارشد امريکا سه شنبه پيش از آغاز دور جديد مذاکرات هسته اي ايران و پنج به علاوه يک گفت ايران نمي تواند جامعه جهاني را قانع کند که توانايي کنوني غني سازي اورانيوم آن، قابل قبول است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «وندي شرمن» معاون وزير امور خارجه امريکا در سخناني در مراسم اعطاي جايزه در دانشگاه جرج تاون گفت: پس از ماهها مذاکرات فشرده ، طرفين پاسخ هاي بالقوه اي را براي برخي از مسائل مهم يافته‌اند.

وي درعين حال هشدار داد: ما هنوز با حل و فصل مسائل مهم و محوري از جمله اندازه و مقدار ظرفيت غني سازي اورانيوم ايران، فاصله داريم.

"وندي شرمن" معاون وزير خارجه آمريکا پس از دريافت جايزه اي از دانشگاه جورج تاون گفت که اختلاف اوليه بر سر ميزان و حجم ساختار غني سازي اورانيوم به قوت خود باقي است.

وي مدعي شد تسليحات هسته اي ايران اسرائيل را تهديد مي کند و ممکن است منجر به رقابت فاجعه بار تسليحات هسته‌اي در خطرناک‌ ترين منطقه جهان شود.‌

در شرايطي که ايران و قدرت هاي جهاني خود را براي دور جديدي از مذاکرات هسته اي در نيويورک آماده مي کنند، شرمن گفت پيش بيني مي کند جمهوري اسلامي تلاش خواهد کرد تا جهان را در زمينه اين موضوع محوري و مهم يعني توانايي کنوني غني سازي، متقاعد کند.

شرمن درحالي که جايزه عالي "تمييز و تشخيص در اجراي ديپلماسي" را دريافت مي کرد تأکيد کرد: اين طور نيست. اگر اين گونه بود ما درگير اين مذاکرات دشوار و طاقت فرسا نمي شديم.

پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل و آلمان از ايران مي خواهند که فعاليت هاي غني سازي اورانيوم خود را محدود کند . در مقابل تهران موضوع تلاش براي دستيابي به سلاح اتمي را به شدت رد مي کند و برنامه صلح آميز اتمي را حق مسلم خود مي داند و پايان تحريم هاي سختگيرانه سازمان ملل و کشورهاي غربي را خواستار است.

اما وندي شرمن تأکيدکرد: جامعه جهاني با تعليق و پايان دادن به تحريم هاي ايران فقط در صورتي موافقت خواهد کرد که ايران براي آن که نشان دهد برنامه هسته اي آن کاملا صلح آميز است و در آينده نيز اين گونه خواهد بود، گام هاي قانع کننده و قابل راستي آزمايي بردارد.

اين مقام ارشد وزارت امور خارجه امريکا در ادامه سخنان خود افزود: ما بايد اطمينان پيدا کنيم که هرگونه تلاشي از سوي تهران براي خارج شدن از تعهداتش ، به اندازه اي قابل رويت و زمان بر خواهد بود که چنين تلاشي هيچ گونه فرصت و بختي براي موفقيت نداشته باشد.

شرمن تأکيد کرد موضوعاتي را که امريکا و متحدانش به اميد دستيابي به توافق نهايي تا قبل از پايان ضرب الاجل ۲۴ نوامبر مطرح کرده اند، منصفانه و قابل انعطاف بوده و با نيازهاي هسته اي غير نظامي و دانش علمي ايران سازگار و همسو است.

گفتگوهاي نيويورک در سطح مديران سياسي برگزار خواهد شد. اما وزيران امور خارجه ايران و شش قدرت جهاني که اکنون براي شرکت در مجمع عمومي سالانه سازمان ملل در نيويورک حاضرند، احتمالا هفته آينده با هم ملاقات خواهند کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html